MC-batteri av hög kvalité från Dynavolt. GEL-batteri av toppkvalitét. De tål djupa urladdningar, kraftiga vibrationer, kraftiga lutningar och har en extremt bra startstyrka.
Idag krävs det mycket av ett MC-batteri. Det ska vara litet, ha hög startkapacitet, vara underhållsfritt , tåla vibrationer och kunna sparka igång stora motorer utan att förbruka alltför mycket ström under tiden startmotorn går runt. Ett syrabaserat batteri tar stor skada varje gång det laddas ur. Om du till exempel har glömt ladda ditt syra-batteri så att det inte orkar dra runt startmotorn kan det tappa upp till halva sin sin kapacitet vid full uppladdning igen.
- Underhållsfritt helt slutet batteri.
- Spillfritt och tål konstant lutning upp till 45°.
- Tål djupa urladdningar och fler laddningscykler.
- YTX14-BS passar flertalet motorcyklar på marknaden.
Detta batteri är ett slutet underhållsfritt Gel-batteri. Batterier av den här typen tål vibrationer bättre vilket medför längre livslängd. Den aktiva nano-gelen ger även möjlighet för upp till dubbelt så många laddningscykler utan att förbruka sin startkapacitet.
Referensnummer: YTX14-BS – DTX14-BS
12 volt
13.5 Ah
Startkapacitet CCA (EN)* 270
4.6 kg
Längd: 150 mm
Bredd: 87 mm
Höjd: 145 mm
Totalhöjd: 145 mm
Passar bland andra följande motorcykel:
HONDA
VT 750 C / CD / CD2 Shadow Shadow Delux (1998-2002)
GL 1500 C Valkyrian / F 6 C Valkyrie (1996-2003)
ST 1100 / A Police / Pan European (1990-1998)
NV 750 (1997-1998)
ST 1100 Pan European / ABS-TCS (1990-1997)
CB 1300, DC X4, Super Four (2001-2016)
VTX 1300C, R, S, Retro (2003-2012)
KAWASAKI
GPZ 1100 ABS (1996-1998)
VN 800 Drifter (1999-2006)
ZX 11 (ZX 1100D1) Ninja (1994-1998)
ZZR 1100 (1993-2001)
ZX 1100 C – G (1999-2001)
VN 800-A,B, C E Vulkan (1995-2003)
ZXR 1100 / ZX 11 (1996-2001)
KLV 1000 (2004-2007)
ZRX 1200 R, ZX-12R (2001-2005)
ZX 12 (-)
Ninja ZX-14R (2006-2016)
VN 800 Classic, Drifter (1995-2004)
ZZR 1200 (2002-2005)
ZG 1400 Concours (2008-2013)
GTR 1400 (2007-)
ZZR 1400 (2006-)
ZRX 1200R (2001-2005)
SUZUKI
GSX 1100 G (1991-1994)
DR 800 S Big (1991-1996)
DR 650 RSE (1991-1996)
DL 1000A V-Strom (2002-2016)
SV 1000 / S (2003-2007)
GSX 1400 (2001-2006)
AN650 Burgman (2003-2016)
GSX 1400 (-)
DL 1400 V-Strom (2002-)
AN 650, Z (-2015)
YAMAHA
YZF 1000 R Thunderace (1996-)
XJ 900 S Diversion (1995-)
GTS 1000 (1991-1995)
FZR 1000 (1991-1995)
TRIUMPH
Tiger 900 (1998-2006)
Tiger (2002-2006)
Daytona 955i, Speed Triple, Sprint ST, RS (1999-2004)
Trophy (2000-2004)
Speed Triple, Sprint GT (2011-2016)
Tiger, Tiger Sport (2012-2016)
HUSQVARNA
TE 610E, SM 610S (1998-2001)
TE 410E (2000-2001)
NUDA 900, R (2012-)
BMW
K 1200LT, GT (2005-2009)
VTX 1300C / S (2003-2006)
HP 2 (2009-2011)
K 1300R, S (2009-2016)
F 800 ST, GS, R, GT (2006-2016)
F 700 GS (2013-2016)
C 650 GT (2011-2016)
C 600 (2013-2016)
R nine T Scrambler (2014-2016)
R 1200GS (2005-2013)
R 1200RS (2014-2015)
R 1200RT (2014-2016)
R 1200S, R (2005-2016)
APRILIA
SL 1000 Falco (2001-2003)
ETV Capo Nord (2002-2003)
800 Mana (-)
Shiver (2009-2016)
Dorsoduro 750 (2009-2016)
Mana 850, GT (2009-2016)
Dorsoduro 1200 (2011-2016)
SRV 850 (2014-)
Caponord 1200 (2011-2016)
ETV Caponord (2002-2003)
DUCATI
1098 (2007-2009)
KTM
Super Duke (2014-)
Recensioner
Det finns inga produktrecensioner än.