Villkor för köp hos Hojstyling Sweden AB

Viktig information om våra informationsmail och skräpfilter!
Efter beställningstillfället håller vi dig som kund uppdaterad om vad som händer med din beställning. Om du registrerat dig hos oss får du information via vår orderportal och e-post. Är du inte registrerad får du utskick med automatiska e-mail där relevant information om din beställning presenteras.

  • Om du saknar information från oss, titta i ditt skräpfilter om e-post från Hojstyling.se har fastnat där.
  • Markera oss som säker avsändare i ditt spamfilter så får du våra utskick direkt i inkorgen och missar ingen information.
  • En av kund genomförd order är bindande och är ej möjlig att ändra eller makulera. Ångerrätten börjar enligt konsumentköplagen gälla när varan är mottagen. Se avsnitt för öppet köp-retur här nedan.

Kunduppgifter & integritetspolicy

De uppgifter du lämnar till oss kommer inte att vidarebefordras eller säljas vidare på något sätt eller i någon form. Vi använder din personliga information inom företaget och för att kunna handlägga din order och således fullfölja vårt ömsesidiga köpesavtal på bästa möjliga sätt. Vi använder även de uppgifter du lämnar till oss för att ge dig en bättre köpupplevelse i vår webshop. Din e-postadress och ditt telefonnummer används för att sända orderbekräftelsen till dig och om vi behöver kontakta dig med information om din beställning.

  • Du kan när som helst kontakta oss för att begära ut de registrerade uppgifter vi har på dig samt begära att få dem raderade ur systemet.
  • Alla personuppgifter är lagrade på en krypterad databas som endast Hojstyling Sweden AB har tillgång till.
  • Svar på vanliga frågor hittar du under vår FAQ – Frequently Asked Questions.

Köpinformation

Våra priser anges i SEK. Moms ingår alltid med 25%. I de fall priset anges i 0 SEK är produkten inte tillgänglig för tillfället. Kontakta oss för vidare information.

  • För att beställa måste du vara minst 18 år eller ha målsmans tillstånd.
  • Du som köpare ansvarar för att korrekt leveransadress anges vid köptillfället, eventuella extrakostnader pga. felaktig adress faktureras köparen.
  • Produkterna är Hojstyling Sweden ABs egendom tills dess att full likvid mottagits från köparen.
  • Vi reserverar oss för eventuella textfel, bildfel, leverantörsförseningar samt slutförsäljningar utanför vår kontroll.
  • Force Majeure – Vi förbehåller oss rätten att häva vårt fullgörande av våra avtalsförpliktelser då de hindras eller försvåras av någon yttre omständighet som vi inte råder över – såsom tex. krig, uppror eller upplopp, myndighetsbeslut, smittspridning, eldsvåda, naturkatastrof, sabotage eller olyckshändelser.

Vid försäljning till Island, Finland och Danmark (Ej Åland)

  • Du som köpare i Finland och Danmark betalar svensk moms om 25% på ditt köp.
  • Vi tillämpar fast fraktkostnad om 149 SEK inkl. moms (oavsett ordervärde och vikt på paketet).
  • Vi skickar EJ till Åland.
  • Vid retur från Danmark, Finland och Island står du som köpare för fraktavgifter samt, ev. tullavgifter tillbaka till oss, om du angett att tullavgifter betalas av mottagare kommer paketet att gå i retur till avsändaren.

Orderprocess

I lager – 1 till 2 dagars leveranstid.
Beställer du en artikel som finns i lager skickas den normalt inom 24 timmar. Kunder som beställer en lagervara får normalt sin leverans 1-2 dagar efter att ordern börjat behandlas/betalningen är mottagen*.

Beställningsvara – 3 till 8 dagars leveranstid.
Vid beställning av en artikel som inte finns på vårt lager beställer vi in den från respektive tillverkare så snart vi mottagit din order. När vi fått besked om leverans från tillverkaren skickar vi ut information till dig om vilken leveranstid som gäller för just din beställning. Vid eventuella restnoteringar hos tillverkaren meddelas du så snart vi får information om detta.

  • Om du beställt en icke lagerhållen artikel får du alltid ett besked om beräknad leveranstid inom 24 timmar efter ordertillfället.
  • När din order börjar packas och går ut för leverans får du ett besked om detta via e-post.
  • När din försändelse skickats från vårt lager skickar vi ut ett paket-ID som du kan söka upp ditt paket med via Postnords sökfunktion.

*Posten har en leveranstid mellan 1-2 vardagar. De allra flesta paket kommer fram 1 dag efter de lämnat vårt lager.

Leverans

Vi skickar våra beställningar med tjänster via Postnord där samtliga fraktmetoder är spårbara fram till din brevlåda eller ombud.

Beställningsvara – 3 till 8 dagars leveranstid. 
Om du beställt en vara som inte finns i lager kommer du att bli meddelad om leveranstiden på just dina artiklar inom 24 timmar efter att ordern börjat behandlas/betalningen är mottagen.*

I lager – 1 till 2 dagars leveranstid. 
Finns dina beställda varor i lager levereras de normalt inom 1 – 2 arbetsdagar**.

  • Alla beställningar skickas med Postnords transporttjänster.
  • För beställningar med ett ordervärde under 999 SEK inkl. moms tillkommer en fraktkostnad på 59kr inkl. moms.
  • Om du beställer artiklar till ett värde av 1000 kronor (inkl. moms) eller mer blir fraktkostnaden 0 kronor (gäller endast frakt till Sverige). För att aktivera fri frakt behöver du ha artiklar till ett värde av minst 1000 SEK inkl. moms i din varukorg.
  • Ett paket som levereras till ditt ombud ligger kvar i 14 dagar. Om paketet ej hämtas ut fakturerar vi köparen för frakt tur och retur samt administrationsavgift om minst 299 SEK.

Varubrev 1:a-klass -> Till din postlåda eller dörr

Leveranstid: 1 vardag*.
Paketet delas ut i din postlåda.
Om paketet inte får plats i postlådan levereras det vid din dörr eller i en påse utanpå din postlåda. Du aviseras när leverans vid dörr eller i påse på lådan är utförd.

MyPack Collect -> Hämta hos valbart ombud eller i paketbox

Leveranstid: 1 vardag*.
Paketet levereras till ditt val av ombud eller paketbox.

Ombud: Gör du inget val skickas paketet till det ombud som ligger nära din adress. Du aviseras via PostNord App och via sms/email.
Paketbox: Du öppnar ditt fack med säker identifiering, via PostNord App och Mobilt BankID. Du aviseras via PostNord App och via sms/email.

* Till vissa områden tar leveransen 2-3 dagar (såsom Norrland, Gotland).

Retur/Garanti

Retur – Öppet köp 
Är du av någon anledning inte nöjd med din vara eller har ångrat dig får du returnera den till oss inom 30 dagar efter att ordern skickats från vårt lager. Produkten får då inte vara använd och förpackningen måste kunna användas igen och behöver vara i oskadat skick, eventuella sigiller får inte vara brutna. Vi förbehåller oss rätten att enligt konsumentköplagen göra avdrag på återbetalningen för trasig förpackning eller annan åverkan på artikel som medför att den inte kan säljas igen.

  • Förpackningen får ej vara skadad eller bruten, skadad eller använd artikel tas ej i retur.
  • Vid retur ordnar vi med en digital retursedel för spårbar och försäkrad sändning mot en självkostnad om 79 SEK inkl. moms (gäller endast svenska kunder).
  • När vi tagit emot och godkänt skicket på förpackning och artikel betalar vi tillbaka de returnerade artiklarnas/artikelns värde (fraktavgifter till och från kunden återbetalas ej, gäller även andra avgifter i samband med köp).
  • Följesedeln som levererades tillsammans med returnerad artikel behöver bifogas i returen.
  • Om du nyttjat fri frakt vid köptillfället och ordersumman på levererad artikel efter retur understiger 1000 SEK inkl. moms läggs fraktavgift till på din order och dras av från summan som krediteras dig.
  • Öppet köp gäller ej REA-produkter.
  • Vid retur av modellspecifika avgassystem debiteras 15% av produktens värde i returavgift, detta är ett självkostnadspris för vår retur till tillverkaren.
  • Känslig elektronik såsom batterier, m-unit styrboxar mm. omfattas inte av villkoren för öppet-köp om sigillen är bruten.
  • Vid ej godkänd retur skickas paketet tillbaka och vi debiterar för retur samt administrationskostnader om minst 299 SEK inkl. moms.

OBS! Kontakta alltid vår kundservice på [email protected] innan retur av en artikel så öppnar vi ett retur-ärende och skickar dig en länk för QR-retursedel med tillhörande RMA-nummer. Returer som skickas utan vårt godkännande hanteras inte utan går direkt tillbaka till avsändaren. Hojstyling.se tar inget ansvar för paket som skickas utan vår retursedel och försvinner eller skadas påväg till oss.

Garanti/Reklamation 
Vi lämnar 1 års garanti mot material/fabrikationsfel på våra varor*. Vid reklamation måste vår kundtjänst kontaktas innan artiklarna skickas tillbaka, annars går de i retur till avsändaren. Vid godkänd reklamation ersätts du med en ny artikel eller artikelns värde samt ev. avgifter för returfrakten. Om du har problem med en artikel och är osäker kring garantin, kontakta oss så hjälper vi dig.

  • Garantin omfattar material eller fabrikationsfel som uppstår 1 år efter försäljningsdatumet*.
  • Garantin omfattar EJ slitage som uppstår vid normal användning.
  • Garantin omfattar EJ förstörda artiklar p.g.a. handhavandefel (gäller även fuktskadad elektronik pga. högtryckstvätt)
  • Garantin omfattar EJ modifierade artiklar.
  • I de fall vi skickar en ersättningsartikel i utbyte mot en trasig, förbehåller vi oss rätten att fakturera den nya artikeln + fraktkostnad vid utebliven retur eller påvisat handhavandefel av den trasiga artikeln.
  • Vid ej godkänd reklamation skickas paketet tillbaka och vi debiterar för retur samt administrationskostnad om minst 299 SEK inkl. moms.

OBS! Kontakta alltid vår kundservice på [email protected] för reklamation så öppnar vi ett reklamationsärende och skickar dig mer information om hur du skickar tillbaka. Returer som skickas utan vårt godkännande hanteras inte utan går direkt tillbaka till avsändaren.

* Vissa tillverkare har längre garantitid av vilken artikeln då efter det första året kan omfattas av.

Betalningsalternativ

Vi flera olika betalningsalternativ att välja mellan. Information om hur betalningen går till ges alltid i samband med köptillfället samt skickas ut via e-post.

Payson Checkout: 
Med Payson Checkout kan du direkt i vår kassa välja att betala med betalkort, göra en banköverföring, delbetala eller betala med faktura inom 14 eller 30 dagar. Du får din faktura skickat till dig via e-post i samband med utleverans.

Swish:
Följ instruktionerna i kassan eller betala direkt till vårt Swish-nummer – 123 241 98 44. Märk din betalning ordernumrets fem sista siffror, ex: 10689
All information om betalning med Swish ges vid köptillfället. Swish fungerar mellan Danske Bank, Handelsbanken, ICA Banken, Länsförsäkringar, Nordea, SEB, Skandia, Sparbanken Syd, Sparbanken Öresund samt Swedbank och Sparbankerna.

Hojstyling.se – MC-tillbehör på nätet

Hojstyling Sweden AB innehar F-skattsedel.
Org.nummer: 559174-0203 Sätesort: Uddevalla.
VOEC: NR 2039109
Läs mer om oss HÄR!