Specialanpassat och lastoberoende relä för mc-blinkers i LED och halogen. Blinkersrelä med en kontakt som passar utan modifikation i hojens kontakt. Gör att dina led-blinkers blinkar med rätt blinkintervall Enkelt och prisvärt mc-tillbehör.
Ett digitalt relä som anpassar sig själv och blinkar med rätt intervall. Detta blinkersrelä arbetar korrekt med ett mindre watt-antal och får dina blinkers att blinka i rätt intervall.
- Digitalt relä anpassat för blinkkretsar med LED-blinkers eller halogenblinkers.
- Anpassar blinkintervallen till en godkänd takt i blinkkretsar med 12 V, 0.05 A to 15 A (1-100 W).
- Lastoberoende blinkersrelä som anpassar blinkerintervallen till den rätta med strömförbrukning mellan 1-100 watt.
- Fungerar även för kretsar där både LED och glödlamps-blinkers sitter monterade.
- Lätt att montera med samma kontaktstycke som original, inget skarvande behövs.
- Tillverkat i Taiwan. Icke att förväxlas med billigare relä från Kina med ett mindre strömspann och sämre elektronik.
- Inbyggt filter för att filtrera bort störningar från tändspolarna som ofta sitter i närheten på MC.
- Passar kontakter med 2 och 3-pins, fungerar även på 3-pin då relät endast behöver jord och matarström för att fungera.
- Passar de allra flesta Yamaha, Suzuki, KTM Honda och Kawasaki modeller från 2000 och framåt (se lista nedan).
- Är du osäker om det passar? Jämför mot originalkontakten på din motorcykel (sätt på blinkersen och leta upp tickandet).
Liknande relä till Suzuki 7-pinskontakt hittar du HÄR!
Liknande relä till Honda CB / CBR hittar du HÄR!
- Detta relä passar ej på MC med blinkersfunktion med automatisk avstängning.
- Om du är osäker på om det passar just din MC, fota din originalkontakt och skicka till oss så hjälper vi dig.
Anledningen till att det blinkar fortare med led-blinkers än standard glödlampor är att halogen och led-lamporna är mycket effektsnålare vilket innebär att reläet på motorcykeln får andra watt-antal att hantera än original och då är det vanligt att du får en snabbare blink-rytm. Detta måste enligt svensk bilprovning åtgärdas då en blinkers får blinka max 90 plus/minus 30 blinkningar per minut.
Detta LED-relä kan även användas utan kontakten då kopplat enligt följande:
Svart = Jord (hittar du alltid på hojens ram eller andra metalldelar kopplade på denna (ej direkt på batteriet).
Röd = Matarström + via blinkers-reglaget på handtaget (finns vid originalreläet).
Detta LED-relä passar bland annat följande MC (och många fler):
HONDA
CB1000R (OBS! Kontrollera kontakt, det finns två varianter av relä på samma modell. 4-pin relä hittar du HÄR!)
CB600F Hornet
CB650F 2018 och uppåt
CBR900RR
CB919
CBR929RR
CBR954RR
CBR1000RR upp till 2005
CBR1100XX Blackbird
CBR 600 RR (Denna MC har två olika elsystem, jämför kontakter eller kontakta oss för rätt blinkrelä)
CBR600 F2 / F3 / F4 / F4i
ST1300
GL1500
NT650
Shadow VT 600
Shadow VT 750
Shadow VT 1100
SLR 650
VTX / 1300C / 1300S / 1300R
VTR 1000 F 97-06 Fire Storm / SP1 / SP2
V750
VFR800
SUZUKI
DR-650 1996-2011
GSX-R600 1997-2000
GSX-R750 1996-1999
GSX-R1100 1993-1998
TL1000S 1997-2001
VS800GL (Intruder) 1998-2009
DR650 (Dual-Sport) 1996-2011
LS650P (Savage)
KAWASAKI
ER6n / ER6f
KLR650 2008-2013
Ninja 1000 2011-2013
Ninja 650R 2009-2013
Ninja 250R 1996-2007
Ninja 500R
Ninja 1000 SX
ZX-6R / RR 1995-2008
ZX-6R 2013
ZX-10R
ZX-12R
ZX-14
Z1000 (OBS, kontrollera kontakt om du har årsmodell -10 -11 -12 – 13)
ZX-7R 1996-2003
ZX-9R 1998-2003
ZX-R 1200 / 1100
ZZR1200
ZZR1400
ZX1200
ZR-7
ZX-636
Z650
Z750 S
Z800
Z900
W650 / EJ650
Versys 2007-2012
VN 800 Classic
VN 1500 1996 – 2002
VN Vulcan 500 1996-2009
VN Vulcan 800 1995-2005
VN Vulcan 900 2006-2013
Vulcan S
KTM (passar flera modeller med samma sifferbeteckning)
125
250
350
380
400
500
525
530
540
620
625
640
690
950
990
YAMAHA
BT 1100 Bulldog
YZF-R1
YZF-R6
YZF-600R
FZ-1
FZ-6
FZ-8
V-Max 2009-
FJR1300
MT-01
MT-07
MT-09
Super Tenere
TW200
WR250R
XT250
XT 660 Tenere 91-98
XT660 X / Z (08-15)
FZ-09 / MT-09
XSR700
XSR900
XJ 6 2009-2012
XV 1600 Wild Star 1999-2002
XVS 1100 A Dragstar / Classic 1998-2006 (XVSA)
XVS 650 A Dragstar / Classic 1998-2006 (XVSA)
Eddie Andersson (inloggad köpare) –
Kanon! Lätt att koppla in och fungerar felfritt
Micke (inloggad köpare) –
Passade min Honda VTX 1300-05
Klockrent, tog 10 min o koppla in och klippa bort biltemas motstånd som jag använde tidigare..
Andreas Wincrantz (inloggad köpare) –
Super duper, “plug and ride” på min Honda Shadow VT600 -99. Tog c:a 1 minut (mest pga att det gamla relät satt fast lite).
nussesjostrom (inloggad köpare) –
Superenkel montering, fungerade klockrent!
andreas1 (inloggad köpare) –
Kan bara hålla med övriga här…! PnP, funkar kanon, bara att byta det gamla och sätta in originalkontakten på min Yamaha FZ6 -04. Rekommenderas skarpt!
Sean Tildesley (inloggad köpare) –
Plug and play, inga konstigheter. Funka bra på min Yamaha TRX 850 från 98
Jörgen (inloggad köpare) –
Passade min Kawa ZZR 1400-2017 perfekt! ett stort plus till den fantastiska supporten!
axelssonjesper (inloggad köpare) –
Passade perfekt på yamaha mt 09 -17
alexander.pilzecker (inloggad köpare) –
Passar PnP på Kawasaki z800 med
Martin Zander (inloggad köpare) –
Plug &play passa perfekt på min Triumph daytona 675 2009!
Richard (inloggad köpare) –
Kawasaki Z750 -05; funkade hur bra som helst, bara till att koppla in relä och sen funkar det kanon. Skönt att slippa sätta 4 motstånd när det räcker med ett relä!
Sven –
Super lätt att installera på min Yamaha MT07.
Anton (inloggad köpare) –
Fick den snabbt och den fungerar utmärkt med min MT-09 -18.
Oscar (inloggad köpare) –
Enkel installation – bara att koppla ur det gamla och i med detta relä, tog inte många sekunder. Fungerar felfritt på min Kawasaki Z900. Mycket smidigt med detta istället för diverse motstånd.
Linus (inloggad köpare) –
Fungerar perfekt! Bara att plugga in.
Niklas Stjern (inloggad köpare) –
Fungerar perfekt och löjligt enkel att installera
Christian (inloggad köpare) –
Fungerade hur bra som helst, kunde inte vart enklare
Anders (inloggad köpare) –
Funktion och installation utan problem, bara plugga in så funkar det.
Jimmy (inloggad köpare) –
Passade inte min Cb 1000 2012:a
Niclas –
Hej Jimmy. Vad tråkigt att det inte passade. Det finns två elsystem på CB1000R, passade inte detta är ska det vara detta: https://www.hojstyling.se/produkt/led-rela-for-originalkontakt-honda-4-pin/ Hör av dig till vår support så hjälper vi dig med bytet. Ha en fin dag!
Sebastian (inloggad köpare) –
Passade perfekt på min MT-09 2014, Rekommenderar starkt att köpa denna framför att koppla in ett motstånd på varje blinker när man byter till LED.
Oskar (inloggad köpare) –
Smutt med relä istället för motstånd 🙂
Funkar kanon på min vtr1000f
Patrick Lempeä (inloggad köpare) –
Plug’n play på Yamaha YZF 600R Thundercat 1998. Superenkelt och billigt jämfört med koppla in ett motstånd till varje blinkers, som besiktningen påstod att jag måste göra. Tusen tack!
ERNAD (inloggad köpare) –
Funkar kanon. Yamaha R1 2007
Andreas (inloggad köpare) –
Gör sitt jobb och justerar själv styrkan som krävs för få dina led blinkers att fungera korrekt. Jag använder detta relä till sekventiella blinkers och det fungerar utmärkt.
Joakim Sund (inloggad köpare) –
Plug an play på min KTM 990 smt-10, otroligt snabb hantering och frakt. Jag är super nöjd!
Patrick (inloggad köpare) –
Funka kanon på min Z900RS
Martin (inloggad köpare) –
Funkar perfekt. Bara att plugga i och köra.
Amer (inloggad köpare) –
Busenkel installation, testat det endast med vanliga blinkersen just nu men borde inte vara några problem när miniblinkersen i LED kommer till brevlådan.
Med vänlig hälsning, Amer
Georgios (inloggad köpare) –
Enkel att installera, fungerar perfekt till min MT-09 2020.
Ricardo Brown (inloggad köpare) –
Enkel installation och funkade precis så som beskrivits.
Mika (inloggad köpare) –
Passade rakt av på Yamaha R1 -04.
Mattias (inloggad köpare) –
Fungerade perfekt till Yamaha Dragstar 1100 från 2001.
Orginalrelät sitter dolt längst fram under tanken.
Rasmus (inloggad köpare) –
Bytte till led blinkers på en Yamaha xj600s -98, relät funkar felfritt och är riktigt enkelt att byta!
Thomas Persson (inloggad köpare) –
Monterade det på dotterns Yamaha MT 07, då det satt halogen-blinkers på. Vanliga blinkersen fungerade med org. relä, dock inte varningsblinkers, men detta relä löste problemet! Passade inte i org.hållaren, men med lite tillpassning på fästörat gick det fint. Det ska ju passa till många modeller, så antagligen därför fästörat var lite bredare för just Yamahan.
Marco hallgren –
Fu kar inte på en ktm exc eller husqvarna, blinkersen blinkar i rätt takt men alla 4 blinkar.
Niclas –
Hej Marco! Tack för din recension. Då har du med största sannolikhet monterat LED-blinkers i samband med bytet samt, har en indikator för båda sidor och då får du detta fenomen då det läcker ström mellan kretsarna. Detta fenomen har inte med reläet att göra utan med en lägre resistans i dina blinkerskretsar. Se här för hur du löser detta problem: https://www.hojstyling.se/mc-styling/allt-om-motstand-och-led-rela-din-guide-till-ratt-blinkintervall-pa-din-mc/
Om detta inte är fallet kan du kontakta oss om du behöver fortsatt assistans så hjälper vi dig vidare med en reklamation på reläet. Ha en fin dag!
Johan (inloggad köpare) –
Passar och fungerar klockrent för LED konvertering även av en XJ900S Diversion 2001. Modellnummer som denna ersätter är: 3GM833500200
(gamla 3GM-83350-01-00)
Tommy (inloggad köpare) –
Funkar klockrent, plug and play! Använt på Kawasaki VN800 och Yamaha Wildstar 1600.
Mange (inloggad köpare) –
Funkade klockrent till min Honda CBR 929RR. Plug-n-play så ersatte gamla relät bakom instrumentpanelen oavsett att det nya relät hade en pin mindre. Testade med mix av både gamla blinkers med lampa samt nya LED, frekvensen var korrekt oavsett motstånd i kretsen – precis som utlovat.
Markus –
Funkade fint på min dragstar 1100
Turre (inloggad köpare) –
Snabb leverans och bra produkt!
Kawasaki zx9r år 1999 blinkar nu i rätt takt.
William (inloggad köpare) –
Hade problem med för snabbt blinkade blinkers, provade först: https://www.hojstyling.se/elektronik/led-relan/led-rela-med-2-3-stiftskontakt/
Men den fungerade inte på min Yamaha R1 2003, däremot fungerade denna produkt perfekt.
RoMa (inloggad köpare) –
Klockrent! Slipper att använda motstånd.
Inga konstigheter alls.
Marie Erlandsson (inloggad köpare) –
Passade min Yamaha MT09-19 perfekt och var superenkel att byta, bara klicka ur den gamla och klicka i den nya!
dniitall (inloggad köpare) –
100% Plug’nPlay. Tog 5 sekunder att byta. Honda VT600 1999
Johan (inloggad köpare) –
Bara plugga i. Fungerade perfekt på min Dragstar 1100
Peter Nilsson (inloggad köpare) –
Funkar perfekt även till Triumph Tiger 800XC 2012. Samma kontakt men annan infästning, fast lätt fixat med ett par buntband.
Lars Link (inloggad köpare) –
Kontakten passade inte till min yamaha raider 1900cc -08 , men klippte bort kontakten och kopplade in den på brun och brun/vit. Funkade finfint, tack för snabb leverans