En rund framlampa av hög kvalitét. Ytbehandlad med krom som ger en hög finish med bra glans. Ett godkänt MC-tillbehör av bra kvalité!
En äkta klassiker med kromad yta och lins i akrylplast. 7 tums diameter. Hög kvalité på både lins och enhet. Passar bra på custom, touring och fler motorcyklar.
- Hel och halvljus i samma lampa.
- Lampa ingår med HS1 fattning. 35/35w. (H4 passar om man klipper av en klack på glödlampan)
- H4 60/55w kan monteras i reflektorn.
- Inbyggt parkeringsljus i reflektorn.
- Höger-dip vilket gör den godkänd på svenska vägar.
- E-märkt lykta.
Mått:
Diameter total: 180mm
Djup: 140mm
Djup från infästningshål och bakåt: 60mm
Sven-Johan Bladh (inloggad köpare) –
Mycket nöjd! Jag har experimenterat en hel del för att få bra lyse på min Kreidler Florett RS från 1977. Med denna framlampa och en H4 LED-ljuskälla från Xenonkungen blev det bättre än förväntat. Både helljus och halvljus är klart bra! Det bräcker nog även lyset på de flesta motorcyklar från samma tid.
Synd att det inte går att lägga bilder här, för då hade det framgått rätt tydligt…
Sven-Johan (inloggad köpare) –
Efter en vurpa där bl.a. strålkastaren demolerades var det ingen tvekan om att det skulle bli en likadan igen.
Efter förra recensionen har den fått en 25 Watts LED H4. Jag gillar verkligen att strålkastaren har en bra och riktig halvljusbild. Klart längre ljus ute till höger än till vänster vid halvljus.
Tillsammans med två LED extraljus på vardera 12 W är lyset idag betydligt bättre än bilar med två 55-60 Watts halogen. Jag vill påstå i nivå med bilar med Xenon.
Mikael (inloggad köpare) –
Hade förväntat mig ett hål med någon form av gummi tätning för att dra kabel igenom men när jag fick hem den fick jag till min förvåning se ett hål på nedre baksidan så stort att man kommer in med häst och vagn och vända, man kan ju tänka hur väder utsatta lamporna och kablar kommer att vara.
Inget som stod i beskrivningen eller som syns på bilden.
Fin lampa i övrigt men ne
Niclas –
Hej! Tack för din recension. Vi ska försöka lösa en bild som visar hålet så att det inte blir en överraskning för fler. Hålet är såpas stort för att man ska kunna få in relä, kontakter mm. vilket behövs på många motorcyklar då det förvaras där original. Då hålet är monterat nedåt och inte bör ligga i riskzonen för stänk från framhjulet ska det inte påverka funktionen på det som finns i lampan. Kablar, kontakter, lampor och armatur är anpassat för MC så det tål våra olika väderförhållanden. /Niclas, Hojstyling.se