Villkor för köp hos Hojstyling Sweden AB

Viktig information om våra informationsmail och skräpfilter!
Efter beställningstillfället håller vi dig som kund uppdaterad om vad som händer med din beställning. Om du registrerat dig hos oss får du information via vår orderportal och e-post. Är du inte registrerad får du utskick med automatiska e-mail där relevant information om din beställning presenteras.

  • Om du saknar information från oss, titta i ditt skräpfilter om e-post från Hojstyling.se har fastnat där.
  • Markera oss som säker avsändare i ditt spamfilter så får du våra utskick direkt i inkorgen och missar ingen information.
  • En av kund genomförd order är bindande och är ej möjlig att ändra eller makulera. Ångerrätten börjar enligt konsumentköplagen gälla när varan är mottagen. Se avsnitt för öppet köp-retur här nedan.

Kunduppgifter & integritetspolicy

Information om kunduppgifter, integritets- och sekretesspolicy
Vi strävar efter att du som kund hos oss ska få den bästa möjliga köpupplevelsen redan från första klicket på vår hemsida. Som ett led i denna upplevelse vill vi redogöra för hur vi hanterar dina personliga uppgifter samt, hur vi lagrar denna med god omsorg och följer rådande lagar och regler gällande datahantering. Vi följer de lagstadgade krav som finns för datalagring samt rådande bokföringsregelverk som kräver att vissa personuppgifter sparas under en viss tid efter köptillfället.

Vi samlar in kunddata och personliga uppgifter för:

  • Att kunna handlägga och leverera din order och således fullfölja vårt ömsesidiga köpeavtal på bästa möjliga sätt
  • Att du ska kunna skapa ett konto hos oss
  • Att kunna hantera en förfrågan i vår support
  • Att förbättra din användar- och köpupplevelse hos oss
  • Att marknadsföra artiklar och skicka nyhetsbrev

Vi samlar bara in de uppgifter som behövs för att kunna fullfölja punkterna ovan. Vi samlar inte in persondata innan du lämnat samtycke till detta, antingen genom att godkänna användandet av ”cookies” eller ger ditt samtycke vid order, registrering av konto eller nyhetsbrev. Inga personuppgifter säljs vidare till någon annan part. Du kan när som helst nyttja din rätt att radera dina personuppgifter om du inte längre vill ha de lagrade hos oss.

Handläggning och leverans av din order
För att kunna handlägga och leverera din order behöver vi ta emot och spara information såsom namn, adress, e-postadress, telefonnummer, betalningsmetod samt, vilka produkter du beställt. Vi använder denna information för att kunna kommunicera om, hantera och leverera din order.

Registrering av Mitt konto
Om du väljer att skapa ett kundkonto hos oss behöver du lämna ut ditt namn, telefonnummer, adress och din e-postadress till oss.  Mitt konto ger dig möjlighet till en översikt över din tidigare beställningshistorik, fullfölja en påbörjad betalning mm. Du kan när som helst uppdatera eller radera dessa uppgifter genom att logga in på ditt konto.

Kontakt med vår support
För att kunna besvara en förfrågan i vår support sparas de uppgifter du skickar till oss i samband med din förfrågan. Din e-postadress, namn, ordernummer, telefonnummer och annan av dig som kund angiven information lagras. Uppgifterna lagras för att ge dig bästa möjliga support och ev. återkoppling i ett ärende.

Förbättring av kundupplevelse
Vi vill ge våra kunder bästa möjliga användarupplevelse redan från första klick på vår hemsida. Detta sker på olika sätt, bland annat genom att spåra och analysera ditt surfbeteende på vår hemsida och i våra sociala medier. Denna typ av analys görs via våra samarbetspartner Google Analytics och Google AdWords. Vi använder bland annat denna data för att ge förbättra vår webshop och ge dig personliga rekommendationer på produkter som passar just dig. Läs mer under rubriken ”marknadsföring” nedan.

Marknadsföring & Cookies
För att ge dig som vår kund bästa möjliga tips och råd om MC-delar och tillbehör till din motorcykel behöver vi använda dina personliga data för att sätta ihop din personliga rekommendationer och marknadsföring. Denna data samlas in från ditt surfande på vår hemsida, tidigare beställningar och din information som du sparat på ditt konto vid registrering. En del av denna marknadsföring är baserad på användandet av så kallade ”cookies”. Cookies sparas i din webbläsare och spårar hur du surfar på vår egen och andra hemsidor, våra sociala medie-plattformar samt, hur du hanterar vår tidigare marknadsföring. Vi använder denna data för att ge dig den bästa möjliga upplevelsen vid besök på vår hemsida samt, ge dig personliga rekommendationer via nyhetsbrev och marknadsföring via Google och Metas marknadsföringstjänster.

Rättigheter som kund
Du har som kund rätt att när som helst få åtkomst till, korrigera, begränsa och radera dina personliga uppgifter som finns lagrade hos oss.

Alla personuppgifter är lagrade på en krypterad databas som endast Hojstyling Sweden AB har tillgång till. Hojstyling Sweden AB med organisationsnummer 559174-0203 ansvarar för hanteringen av din personliga data. Du kan när som helst kontakta vår SUPPORT för frågor eller klagomål gällande hanteringen av dessa. Du kan också när som helst kontakta dataskyddsmyndigheten om du har invändningar mot vår hantering av dina uppgifter.

Köpinformation

Våra priser anges i SEK. Moms ingår alltid med 25%. I de fall priset anges i 0 SEK är produkten inte tillgänglig för tillfället. Kontakta oss för vidare information.

  • För att beställa måste du vara minst 18 år eller ha målsmans tillstånd.
  • Du som köpare ansvarar för att korrekt leveransadress anges vid köptillfället, eventuella extrakostnader pga. felaktig adress faktureras köparen.
  • Produkterna är Hojstyling Sweden ABs egendom tills dess att full likvid mottagits från köparen.
  • Vi reserverar oss för eventuella textfel, bildfel, leverantörsförseningar samt slutförsäljningar utanför vår kontroll.
  • Force Majeure – Vi förbehåller oss rätten att häva vårt fullgörande av våra avtalsförpliktelser då de hindras eller försvåras av någon yttre omständighet som vi inte råder över – såsom tex. krig, uppror eller upplopp, myndighetsbeslut, smittspridning, eldsvåda, naturkatastrof, sabotage eller olyckshändelser.

Vid försäljning till Island, Finland och Danmark (Även Åland)

  • Du som köpare i Finland och Danmark betalar svensk moms om 25% på ditt köp.
  • Vi tillämpar fast fraktkostnad om 149 SEK inkl. moms (oavsett ordervärde och vikt på paketet).
  • Vi skickar till Åland, kontrollera vad som gäller vid momsinbetalning.
  • Vid retur från Danmark, Finland och Island står du som köpare för fraktavgifter samt, ev. tullavgifter tillbaka till oss, om du angett att tullavgifter betalas av mottagare kommer paketet att gå i retur till avsändaren.

Orderprocess

I lager – 1 till 2 dagars leveranstid.
Beställer du en artikel som finns i lager skickas den normalt inom 24 timmar. Kunder som beställer en lagervara får normalt sin leverans 1-2 dagar efter att ordern börjat behandlas/betalningen är mottagen*.

Beställningsvara – 3 till 8 dagars leveranstid.
Vid beställning av en artikel som inte finns på vårt lager beställer vi in den från respektive tillverkare så snart vi mottagit din order. När vi fått besked om leverans från tillverkaren skickar vi ut information till dig om vilken leveranstid som gäller för just din beställning. Vid eventuella restnoteringar hos tillverkaren meddelas du så snart vi får information om detta.

  • Om du beställt en icke lagerhållen artikel får du alltid ett besked om beräknad leveranstid inom 24 timmar efter ordertillfället.
  • När din order börjar packas och går ut för leverans får du ett besked om detta via e-post.
  • När din försändelse skickats från vårt lager skickar vi ut ett paket-ID som du kan söka upp ditt paket med via Postnords sökfunktion.

*Posten har en leveranstid mellan 1-2 vardagar. De allra flesta paket kommer fram 1 dag efter de lämnat vårt lager.

Leverans

Vi skickar våra beställningar med tjänster via Postnord där samtliga fraktmetoder är spårbara fram till din dörr, brevlåda eller valt ombud. Ladda ner Postnords App för en smidig leveransupplevelse.

Beställningsvara – 3 till 8 dagars leveranstid. 
Om du beställt en vara som inte finns i lager kommer du att bli meddelad om leveranstiden på just dina artiklar inom 24 timmar efter att ordern börjat behandlas/betalningen är mottagen.*

I lager – 1 till 2 dagars leveranstid. 
Finns dina beställda varor i lager levereras de normalt inom 1 – 2 arbetsdagar**.

  • Alla beställningar skickas med Postnords transporttjänster.
  • För beställningar med ett ordervärde under 1499 SEK inkl. moms tillkommer en fraktkostnad från 69 kr inkl. moms (vid köp av enstaka artiklar under 50 gram har en fraktkostnad på 39kr).
  • Om du beställer artiklar till ett värde av 1500 kronor (inkl. moms) eller mer blir fraktkostnaden 0 kronor (gäller endast frakt till Sverige). För att aktivera fri frakt behöver du ha artiklar till ett värde av minst 1500 SEK inkl. moms i din varukorg.
  • Ett paket som levereras till ditt ombud ligger kvar i 14 dagar. Om paketet ej hämtas ut fakturerar vi köparen för frakt tur och retur samt administrationsavgift om minst 299 SEK.

Mindre paket -> Till din postlåda eller dörr  Svanenmärkt e-handelstransport.

Leveranstid: 1 vardag*. Paketet delas ut i din postlåda.
Om paketet inte får plats i postlådan levereras det vid din dörr eller i en påse utanpå din postlåda. Du aviseras när leverans vid dörr eller i påse på lådan är utförd.

Paket -> Hemleverans, hos valbart ombud eller i paketbox – Klimatkompenserad och svanenmärkt e-handelstransport.

Leveranstid: 1 vardag*. Paketet levereras till ditt val, hemleverans ombud eller paketbox. Du kan välja önskat ombud i kassan innan betalning.

Ombud: Gör du inget val skickas paketet till det ombud som ligger nära din adress. Du aviseras via PostNord App och via e-post.
Paketbox: Du öppnar ditt fack med säker identifiering, via PostNord App och Mobilt BankID. Du aviseras via PostNord App och via e-post.
Hemleverans: Du får ditt paket levererat vid dörren och kan göra val av dag och tidpunkt i Postnords App.

* Till vissa områden tar leveransen 2-3 dagar (såsom Norrland, Gotland).

Retur/Garanti

Retur – Öppet köp 
Är du av någon anledning inte nöjd med din vara eller har ångrat dig får du returnera den till oss inom 30 dagar efter att ordern skickats från vårt lager. Produkten får då inte vara använd och förpackningen måste kunna användas igen och behöver vara i oskadat skick, eventuella sigiller får inte vara brutna. Vi förbehåller oss rätten att enligt distsans- och konsumentköplagen göra avdrag på återbetalningen för trasig förpackning eller annan åverkan på artikel som medför att den inte kan säljas igen.

  • Förpackningen får ej vara skadad eller bruten, skadad eller använd artikel tas ej i retur.
  • Vid retur ordnar vi med en digital retursedel för spårbar och försäkrad sändning mot en självkostnad om 79 SEK inkl. moms (gäller endast svenska kunder).
  • När vi tagit emot och godkänt skicket på förpackning och artikel betalar vi tillbaka de returnerade artiklarnas/artikelns värde (fraktavgifter till och från kunden återbetalas ej, gäller även andra avgifter i samband med köp).
  • Följesedeln som levererades tillsammans med returnerad artikel behöver bifogas i returen.
  • Om du nyttjat fri frakt vid köptillfället och ordersumman på levererad artikel efter retur understiger 1000 SEK inkl. moms läggs fraktavgift till på din order och dras av från summan som krediteras dig.
  • Öppet köp gäller ej REA-produkter.
  • Vid retur av modellspecifika avgassystem debiteras 15% av produktens värde i returavgift, detta är ett självkostnadspris för vår retur till tillverkaren.
  • Känslig elektronik såsom batterier, m-unit styrboxar mm. omfattas inte av villkoren för öppet-köp om sigillen är bruten.
  • Vid ej godkänd retur skickas paketet tillbaka och vi debiterar för retur samt administrationskostnader om minst 299 SEK inkl. moms.

OBS! Kontakta alltid vår kundservice på [email protected] innan retur av en artikel så öppnar vi ett retur-ärende och skickar dig en länk för QR-retursedel med tillhörande RMA-nummer. Returer som skickas utan vårt godkännande hanteras inte utan går direkt tillbaka till avsändaren. Hojstyling.se tar inget ansvar för paket som skickas utan vår retursedel och försvinner eller skadas påväg till oss.

Garanti/Reklamation 
Vi lämnar 1 års garanti mot material/fabrikationsfel på våra varor*. Vid reklamation måste vår kundtjänst kontaktas innan artiklarna skickas tillbaka, annars går de i retur till avsändaren. Vid godkänd reklamation ersätts du med en ny artikel eller artikelns värde samt ev. avgifter för returfrakten. Om du har problem med en artikel och är osäker kring garantin, kontakta oss så hjälper vi dig.

  • Garantin omfattar material eller fabrikationsfel som uppstår 1 år efter försäljningsdatumet*.
  • Garantin omfattar EJ slitage som uppstår vid normal användning.
  • Garantin omfattar EJ förstörda artiklar p.g.a. handhavandefel (gäller även fuktskadad elektronik pga. högtryckstvätt)
  • Garantin omfattar EJ modifierade artiklar.
  • I de fall vi skickar en ersättningsartikel i utbyte mot en trasig, förbehåller vi oss rätten att fakturera den nya artikeln + fraktkostnad vid utebliven retur eller påvisat handhavandefel av den trasiga artikeln.
  • Vid ej godkänd reklamation skickas paketet tillbaka och vi debiterar för retur samt administrationskostnad om minst 299 SEK inkl. moms.

OBS! Kontakta alltid vår kundservice på [email protected] för reklamation så öppnar vi ett reklamationsärende och skickar dig mer information om hur du skickar tillbaka. Returer som skickas utan vårt godkännande hanteras inte utan går direkt tillbaka till avsändaren.

* Vissa tillverkare har längre garantitid av vilken artikeln då efter det första året kan omfattas av.

Betalningsalternativ

Vi flera olika betalningsalternativ att välja mellan. Information om hur betalningen går till ges alltid i samband med köptillfället samt skickas ut via e-post.

Payson Checkout: 
Med Payson Checkout kan du direkt i vår kassa välja att betala med betalkort, göra en banköverföring, delbetala eller betala med faktura inom 14 eller 30 dagar. Du får din faktura skickat till dig via e-post i samband med utleverans.

Swish:
Följ instruktionerna i kassan eller betala direkt till vårt Swish-nummer – 123 241 98 44. Märk din betalning ordernumrets fem sista siffror, ex: 10689
All information om betalning med Swish ges vid köptillfället. Swish fungerar mellan Danske Bank, Handelsbanken, ICA Banken, Länsförsäkringar, Nordea, SEB, Skandia, Sparbanken Syd, Sparbanken Öresund samt Swedbank och Sparbankerna.

Hojstyling.se – MC-tillbehör på nätet

Hojstyling Sweden AB innehar F-skattsedel.
Org.nummer: 559174-0203 Sätesort: Uddevalla.
VOEC: NR 2039109
Läs mer om oss HÄR!